Váš dotaz je obecný, takže odpovím též obecně.
Ve smyslu čl. 4.1 ČSN 12480-1: 1999 a předpisů souvisejících je povinností provozovatele jeřábu zpracovat systém bezpečné práce, který obsahuje (mimo jiné) oblast údržby, oprav a zkoušení jeřábu.
Pro přesnou odpověď potřebuji více informací - rok výroby jeřábu, četnost používání, základní technické parametry jeřábu a jeřábové dráhy, charakteristika prostředí - to má zásadní vliv na stanovení lhůt jednotlivých zkoušek.
Česká technická norma - Jeřáby a zdvihadla - zkoušení provozovaných jeřábů a zdvihadel ČSN 27 0142: 2014
Jeřáby se musí zkoušet k prověření funkce, provozní způsobilosti a bezpečnosti provozu, vždy je nutno respektovat návod výrobce.
Na mostovém jeřábu se provádí:
- Revize - zjišťování celkového technického stavu jeřábu, jeřábové dráhy a ocelové konstrukce z hlediska bezpečnosti a provozní způsobilosti prohlídkou a funkční zkouškou - provádí revizní technik ZZ
- Revizní zkouška - zjišťování celkového technického stavu jeřábu, jeřábové dráhy a ocelové konstrukce z hlediska bezpečnosti a provozní způsobilosti prohlídkou a funkční zkouškou a následně zkouškou se zatížením, která prověřuje nosnou konstrukci, činnosti mechanizmů a zabezpečovacích zařízení jeřáby zkušebními břemeny - provádí revizní technik ZZ
- Revize elektro - u jeřábů s elektrickým pohonem - provádí revizní technik EZ
- Podrobná prohlídka ocelové konstrukce jeřábu a jeřábové dráhy
- Zkoušky po opravách
Názvosloví a lhůty revizí a zkoušek se liší podle oblasti působnosti např. Báňského úřadu, Ministerstva dopravy a spojů ČR, Ministerstva obrany ČR, ...
Na závěr musím upozornit - bezpečnostní technik má málo znalostí k vytvoření systému bezpečné práce jeřábů a pokud ho tvoří, vždy je nutná konzultace s revizním technikem zdvíhacích zařízení.