BOZPforum Logo
Přidat
téma
Sdílet:
Upozornění
Označit vše jako přečtené

Administrativní provozy

9 Reakcí
4 Diskutují
12 Reactions
1,170 Vidělo
Ing. Vít Hofman
Reakcí: 435
Admin
Úvodní téma
(@vit-hofman)
Skupina
Přidal se: 6 roky před

Dle § 18, vyhlášky č. 246/2001 Sb., platí, že složité podmínky pro zásah jsou:

v objektech a zařízeních administrativních, školských a zdravotnických provozů uvedených v příloze č. 2 této vyhlášky

Dotaz zní. Co to jsou ony administrativní provozy?

V současné době řeším objekt, který má 4.NP a je využit snad všemi možnými způsoby. Jsou v něm soukromé byty, dole je restaurace, kuchyně, občas je tam nějaká kancelář, skládky, knihovna, sociální prostory. Nedá se říct, že by nějaký účel převažoval nad jiným. Zkrátka polyfunkční objekt.

Je nutno ho, kvůli přítomnosti kancelářských prostor, považovat za administrativní provoz?

Odpověď
8 Reakcí
Reakcí: 51
Autorizovaný odborník
(@tereza)
Člen
Přidal se: 6 roky před

e) v objektech a zařízeních administrativních, školských a zdravotnických provozů uvedených v příloze č. 2 této vyhlášky o 7 a více nadzemních podlažích, nebo o 4 a více nadzemních podlažích, pokud tyto objekty nemají zřízeny chráněné únikové cesty,

1 ADMINISTRATIVA  
1.1 Prostory kancelářského charakteru, pisárny, kreslírny, studovny, čítárny včetně kancelářských prostorů vybavených výpočetní technikou (osobními počítači) 40
1.2 Kancelářské prostory s příručními knihovnami 60
1.3 Laboratoře a zkušebny:  
a) chemické a jiné, kde se pracuje s hořlavými kapalinami, popř. s hořlavými plyny 60
b) ostatní 30
1.4 Prostory určené k reprodukci, např. rozmnožovny, planografie, tiskárny (jako součást administrativních provozů) 75
1.5 Spisovny, kartotéky apod. 80
1.6 Archivy 120
1.7 Kancelářské sklady  
a) sklady vybavení kanceláří (nábytek apod.) 75
b) sklady kancelářských potřeb 90
1.8 Zasedací, přednáškové a konferenční síně, hovorny, bankovní a jiné haly s přepážkami 20
1.9 Předsálí, čekárny, kuřárny 10
1.10 Vstupní prostory, haly, dvorany, chodby apod. (pokud se v těchto prostorech vyskytuje sedací nábytek, stolky, skříně, výstavní skřínky apod., postupuje se podle položky 1.9 nebo 1.8) 5
1.11 Společné šatny u shromažďovacích prostorů 75
1.12 Prostory určené k občerstvení (např. čajovny) 15
1.13 Výpočetní střediska:  
1.13.1 sál počítače 30
1.13.2 přípravna dat, pracovna vstupní a výstupní kontroly 90
1.13.3 sklad médií, dokumentace, papíru apod.:  
a) skladování ve skříních z nehořlavých hmot 75
b) skladování volně 90

Jestli je tam několik nezávislých malých kanclů, neviděla bych to na tuto podmínku. Spíš kdyby tam byl velký openspace...

Odpověď
2 Reakcí
Ing. Vít Hofman
(@vit-hofman)
Přidal se: 6 roky před

Skupina
Reakcí: 435

No pokud by stačil jen jeden kancelářský prostor, tak by z toho plynulo, že defakto každý barák nad 4. NP užívaný k podnikání, by byl se SPPZ, protože snad v každém, je nějaký kanclík.

Nechám to BZPN. A to i s ohledem na velmi minimální pohyb a počet osob v objektu. Snad mě případně nezavřou ale jen řeknou, že jsem špatně začlenil 😎 Díky.

Odpověď
Autorizovaný odborník
(@lukas)
Přidal se: 6 roky před

Člen
Reakcí: 81

V ideálním případě bych si vyžádal kolaudační souhlas. Mě samotného by zajímalo, jak se objekt (pod jakou kategorií, účelem) je objekt schválen k užívání. 

Pokud by kolaudační souhlas nebyl k dohledání, tak bych to v toto případě také nechal BZPN. Nejedná se o převažující činnost, ani samotný objekt není ryze administrativní. 

Odpověď
Reakcí: 7
Autorizovaný odborník
(@petra-maleckova-markova)
Člen
Přidal se: 6 roky před

Prosím o radu ohledně začlenění:

Jde o administrativní budovu o 6 NP. Ja začleňuji úřad, který sídlí v 2. NP. Kromě administrativní činnosti, mají i svůj sklad s archivní dokumentaci, nějakým starým nábytkem a elektro zařízením. Sklad je umístěn od administrativní části za rohem skrz chodbu. Jak úřad začlenit, BZPN nebo ZPN,  dle § 4, odst.2, písm. e, zákona PO (požární zatížení bodu 1.6 Archivy je 120, viz výš od Terezy?)

Děkuji

Odpověď
4 Reakcí
Ing. Vít Hofman
(@vit-hofman)
Přidal se: 6 roky před

Skupina
Reakcí: 435

Pokud nejde o "kolaudovaný" archiv a v prostoru není klasický archiv (např. archivační regály), ale jde jen o prostor, kde jsou nějaké dokumenty a krom nich i jiné věci, tak bych začlenil asi jako "spisovna". Položka 1.5, pn = 80. Klidně rozdělit a začlenit každou činnost samostatně. Tj. činnost ukládání spisů a činnost ukládání elektromateriálu (např. dle 9.3 s přihlédnutím k odst. (2), § 19, vyhlášky).

Pozor ale na administrativní budovu a 6. NP - písm. e), § 18, vyhlášky a písm. j), odst. (2), § 4, zákona. Záleží na chráněné únikové cestě. Zda je, či není.

Odpověď
Autorizovaný odborník
(@tereza)
Přidal se: 6 roky před

Člen
Reakcí: 51

Bacha na to, já do požárního řádu a MPBP musela napsat "Přestože se z hlediska Zákona o archivnictví a spisové službě nejedná o archiv ale o spisovnu, na základě kolaudačního rozhodnutí a v souladu s požadavky požární ochrany je o příslušném požárním úseku stále uvažováno jako o archivu dokumentace. "

Protože jinak se s nimi nedalo 😀

 

Odpověď
Autorizovaný odborník
(@petra-maleckova-markova)
Přidal se: 6 roky před

Člen
Reakcí: 7

je možné uvažovat o chráněné únikové cestě, když jsou schody chráněné jenom sklem, určitě ne požárním?

Odpověď
Ing. Vít Hofman
(@vit-hofman)
Přidal se: 6 roky před

Skupina
Reakcí: 435

Asi určitě ne. Leda by byla projektována s požárně odolnym sklem a při stavbě / rekonstrukci někdo instaloval sklo normální. 

Zda je projektovana jako chráněna spolehlivě zjistíte v požárně bezpečnostním reseni objektu.

Odpověď
Sdílet:

BOZP fórum

Naším cílem je sdílet informace ze světa bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a všech souvisejících oborů a pomáhat široké veřejnosti zorientovat se v této náročné problematice.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram